Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın çağrısıyla sürdürülen eylemler kapsamında, Ankara’da açlık grevinin dokuzuncu günündeki öğretmenlere İstanbul’dan destek geldi. Çok sayıda öğretmen, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelerek taban maaş hakkının geri verilmesini, güvenceli çalışma koşullarını ve mülakat mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti.
Eylemde “Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiçbirimiz”, “Taban maaş hakkımızı geri alacağız” ve “Asgari ücretle Bakan Tekin geçinsin” sloganları atıldı.
Sendika Yönetim Kurulu Üyesi Evin Turgut, özel sektör öğretmenlerinin ne memur ne de işçi statüsünde değerlendirildiğini belirterek, öğretmenlerin büyük bölümünün asgari ücret veya daha düşük ücretlerle çalıştırıldığını söyledi. Turgut, özel okulların hızla yaygınlaştığını ancak öğretmenleri koruyan yasal düzenlemelerin ortadan kaldırıldığını vurguladı.
Yapılan basın açıklamasında, açlık grevinin kararlılıkla sürdüğü belirtilerek öğretmenlere yönelik polis müdahaleleri ve gözaltılar protesto edildi. Açıklamada, TBMM Milli Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ile görüşme sürecinin başladığı ancak talepler karşılanana kadar mücadelenin devam edeceği ifade edildi.
Öğretmenlerin öne çıkan talepleri şunlar oldu:
- Mülakat nedeniyle mağdur edilen 1611 öğretmenin atamasının yapılması,
- Taban maaş hakkının yasal güvenceyle geri verilmesi,
- Eğitim emekçileri için bağımsız bir iş kolunun kurulması,
- 10 aylık güvencesiz sözleşmelerin kaldırılarak belirsiz süreli sözleşme uygulamasına geçilmesi.
Öğretmenler, açıklamanın ardından oturma eylemine başladı ve talepleri karşılanıncaya kadar mücadeleyi sürdüreceklerini duyurdu.
