Ankara’da 13 gündür açlık grevinde olan özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenler, eylemlerine ara verdiklerini açıkladı. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi’nde yapılan açıklamada, mücadelenin farklı kentlerde ve farklı yöntemlerle sürdürüleceği vurgulandı.
Öğretmenler ortak açıklamalarında, sağlık durumları ve ailelerinin yaşadığı endişeleri dikkate aldıklarını belirterek, “Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve aydın, akademisyen ve sanatçıların çağrılarına karşılık vererek Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir” ifadelerini kullandı.
Sendika tarafından yapılan açıklamada, 1 Haziran’da başlatılan sürecin 14 Haziran’da direnişe, 15 Haziran’da ise açlık grevine dönüştüğü hatırlatıldı. Bu süreçte taleplerin daha geniş kesimler tarafından görünür hale geldiği ve eğitim alanındaki sorunların kamuoyunda daha fazla tartışıldığı ifade edildi.
Açıklamada ayrıca, öğretmenlerin taleplerinin yalnızca çalışma koşullarının iyileştirilmesiyle sınırlı olmadığı, eğitim sistemindeki yapısal sorunların çözümünü de kapsadığı belirtildi. İktidarın taleplere yönelik somut adım atmadığı öne sürülerek Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm üretmeye çağrıldı.
Öğretmenler, Temmuz ortasına kadar mücadelenin Türkiye’nin farklı kentlerinde devam edeceğini, çözüm sağlanmaması halinde ise eylemlerin yeniden Ankara’ya taşınacağını açıkladı.
