NATO Liderler Zirvesi’ne karşı pek çok kentte eylem: “NATO’yu istemiyoruz”

featured
0
Paylaş

“NATO’ya Hayır Koordinasyonu”, 7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılması planlanan NATO Liderler Zirvesi’ne karşı İstanbul, Ankara ve İzmir’de çeşitli eylemler düzenledi. İstanbul’daki eylem Şişli’de bulunan Trump Towers önünde gerçekleştirildi.

Eylemlerde katılımcılar sık sık “Katil NATO Türkiye’den defol”, “Katil ABD Ortadoğu’dan defol”, “Emperyalistler yenilecek, direnen halklar kazanacak” ve “NATO’dan çıkılsın, üsler kapatılsın” sloganları attı. Polis ablukası altında gerçekleşen protestolarda yapılan ortak açıklamada NATO’nun emperyalist bir savaş ve müdahale örgütü olduğu ifade edildi ve Türkiye’de düzenlenecek zirve protesto edildi.

Açıklamada NATO’nun Yugoslavya, Libya ve Afganistan gibi ülkelerdeki askeri müdahalelerde rol aldığı, bölgede savaş politikalarının bir parçası olduğu ve Türkiye’de de anti-emperyalist hareketlere baskı uygulandığı ifadeedildi. Ayrıca zirve sürecinde güvenlik gerekçesiyle kentlerde yoğun kısıtlamalar yapıldığı, gözaltıların arttığı ve demokratik hakların baskı altına alındığı vurgulandi.

Metinde iktidarın NATO zirvesini bir “fırsat” olarak gördüğü, emperyalist güçlerle ilişkiler üzerinden siyasi meşruiyet aradığı ifade edilirken, Türkiye’nin başta Ankara olmak üzere geniş güvenlik önlemleriyle adeta bir “açık hava hapishanesine” çevrildiği ifade edildi. Açıklamada ayrıca Filistin, Irak, İran, Suriye ve bölgedeki diğer çatışmalara atıf yapılarak, NATO ve ABD politikalarının bu süreçlerde sorumluluğu olduğu vurgulandı.

Eylemciler, Türkiye’deki tüm NATO üslerinin kapatılmasını, Türkiye’nin NATO’dan çıkmasını, NATO’nun tamamen dağıtılmasını, silahlanma harcamalarının azaltılarak sosyal harcamalara aktarılmasını ve gözaltına alınan eylemcilerin serbest bırakılmasını talep etti. Protestocular, emperyalizme karşı mücadelenin süreceğini ve Türkiye’nin farklı şehirlerinde eylemlerin yaygınlaştırılacağını belirterek, emekçileri, gençleri, kadınları ve demokratik güçleri ortak mücadeleye çağırdı.