Açlık Grevindeki Öğretmenlerden Kararlılık Mesajı: “Bu Çürümenin Bedelini Ödemeyeceğiz”

featured
0
Paylaş

Taban maaş hakkının yeniden tanınması, güvenceli çalışma koşullarının sağlanması ve atama mağduriyetlerinin giderilmesi talepleriyle Ankara’da 11 gündür açlık grevini sürdüren özel sektör öğretmenleri, kamuoyuna seslenerek mücadelelerini kararlılıkla sürdüreceklerini açıkladı.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara İl Temsilciliği önünde gerçekleştirilen açıklamada, öğretmenler hem yürüttükleri görüşmelere ilişkin değerlendirmelerini paylaştı hem de dayanışma çağrısını yineledi.

“Öğretmenler Yalnız Değil”

Açıklamada, öğretmenlerin taleplerinin artık yalnızca eğitim emekçilerinin değil, toplumun geniş kesimlerinin ortak talebi haline geldiği vurgulandı.

Öğretmenler, taban maaş hakkının kaldırılmasından bu yana eğitim alanında derinleşen güvencesizlik, düşük ücretler ve mesleki itibarsızlaştırma politikalarının ağır sonuçlarıyla karşı karşıya kaldıklarını belirtti.

“Eğitimde yaşanan bu çürümenin bedelini öğretmenlere ve öğrencilere ödetmek istiyorlar. Biz ise buna boyun eğmeye niyetli değiliz” diyen öğretmenler, açlık grevinin yalnızca ekonomik talepler için değil, kamusal ve nitelikli eğitim hakkı için sürdürüldüğünü ifade etti.

Toplumsal Destek Büyüyor

Öğretmenler yaptıkları açıklamada, yürüttükleri mücadelenin kamuoyunda geniş yankı bulduğunu ve toplumun farklı kesimlerinden güçlü destek gördüğünü belirtti.

Muhalefet partilerinin tamamının ve iktidar partisi içerisindeki bazı milletvekillerinin öğretmenlerin taleplerine destek verdiğini ifade eden eğitim emekçileri, taleplerinin yalnızca özlük haklarıyla sınırlı olmadığının giderek daha fazla kişi tarafından anlaşıldığını vurguladı.

Açıklamada, öğretmenlerin güvencesiz ve düşük ücretlerle çalıştırılmasının yalnızca emek sömürüsünü derinleştirmediği, aynı zamanda eğitim sisteminin geleceğini de tehdit ettiği belirtildi.

“Piyasacı Eğitim Anlayışına Karşı Mücadele Ediyoruz”

Öğretmenler, eğitim alanındaki sorunların temelinde eğitimi kamusal bir hak olmaktan çıkarıp piyasanın kurallarına teslim eden anlayışın bulunduğunu ifade etti.

Yüz binlerce öğretmenin atama beklediği, özel öğretim kurumlarının sayısının sürekli arttığı ve çok sayıda öğretmenin asgari ücret düzeyinde çalıştırıldığı hatırlatılarak, öğretmenliğin şirket mantığıyla yönetilemeyeceği vurgulandı.

Açıklamada şu değerlendirme öne çıktı:

“Bugün ortaya çıkan dayanışma zemini yalnızca öğretmenlerin değil, eğitim hakkını savunan herkesin ortak sesidir. Eğitim emekçilerinin taleplerine kulak verilmesi, geleceğin eğitimi için zorunluluktur.”

Mücadele Bakanlık Önünde Sürecek

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Genel Başkanı Eren Edebali, normal koşullarda bugün öğrencilerine karne verecek durumda olmaları gerektiğini ancak haklarını aramak zorunda bırakıldıklarını söyledi.

Edebali, öğretmenlerin kararlılığını sürdürdüğünü belirterek, mücadeleyi bir sonraki aşamaya taşıyacaklarını duyurdu.

Öğretmenler, 26 Haziran’da Milli Eğitim Bakanlığı önüne yürüyerek taleplerini bir kez daha kamuoyuna duyuracaklarını açıkladı.

Dayanışma Büyüdükçe Mücadele Güçleniyor

Özel sektör öğretmenlerinin sürdürdüğü açlık grevi, eğitim alanındaki güvencesizleştirmeye, düşük ücret politikalarına ve öğretmen emeğinin değersizleştirilmesine karşı verilen mücadelenin sembollerinden biri haline gelmiş durumda.

Öğretmenler, haklı talepleri karşılanıncaya kadar mücadeleyi sürdüreceklerini vurgularken; emek ve demokrasi güçlerini, velileri, öğrencileri ve tüm eğitim emekçilerini dayanışmayı büyütmeye çağırdı.

Yaşasın öğretmenlerin haklı mücadelesi!

Yaşasın eğitim emekçilerinin dayanışması!

Güvenceli çalışma, insanca yaşam, nitelikli eğitim haktır!